12.9 C
Paris
Friday, October 18, 2024

سعید شاهسوندی وحقایقی از زبان همکارانش در نیروهای امنیتی ایران

سعید شاهسوندی، یکی از افراد بریده از مجاهدین است که در عملیات فروغ جاویدان- مرصاد، خود را تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی کرد و پس از همکاری های گسترده مورد عفو قرار گرفته و در سال ۱۳۷۱ با امکانات وزارت اطلاعات به آلمان اعزام شد تا علیه سازمان مجاهدین اقدام به افشاگری نماید.
او که در حال حاضر خود را سوسیال دموکرات می داند، طی سالیان گذشته در برخی شبکه های اینترنتی و تلویزیونی ظاهر شده و اقدام به نقد سازمان مجاهدین و بررسی تاریخی آن نموده است.

جدا از اینکه در بطن بسیاری از نقد های او آمیزه و ملغمه ای رنگارنگ از راست و دروغ و توهمات شخصی نهفته، همیشه از چند مسئله و بازگویی آن فرار کرده و حقایق را بیان ننموده است:

۱. بنابه گفته همه دست اندرکاران و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی، سعید شاهسوندی همه اطلاعات خود از مجاهدین را تقدیم کرده و اقدام به همکاری گسترده با طیف های گوناگون امنیتی نموده است. بنابراین از زمان تسلیم خود به نیروهای جمهوری اسلامی تا سال ۱۳۷۱ که با ساپورت مالی و امکانات وزارت اطلاعات به آلمان صادر گردید، چه همکاری هایی با نیروهای امنیتی ایران داشته و همکاری های او با مسئولان ارشد جمهوری اسلامی در چه زمینه هایی بوده است؟

۲. سعید شاهسوندی طی سخنانی در کلوب اظهار کرده که پس از تسلیم خود به نیروهای امنیتی در عملیات فروغ جاویدان، هیچوقت در زندان اوین نبوده و سه سال را در زندان کمیته مشترک بسربرده است.
اما افرادی که بعدها از زندان اوین آزاد شدند، می گویند سعید شاهسوندی در همکاری نزدیک با اسدالله لاجوردی و دیگر مسئولان زندان اوین شرکت داشته و در برخی موارد جزو سخنرانان نیز بوده است.

۳. یکی از پروپاگانداهای سعید شاهسوندی درباره زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷ این بود که گویا سازمان از طریق پیام های رادیویی و غیره با زندانیان ارتباط داشته و آنها را سازماندهی نموده تا از درون زندان علیه حکومت ایران قیام کنند. اما این موضوع دروغی بزرگ بود که مورد استناد اعدام کنندگان قرار گرفته و موجب فشار و اعدام تعداد زیادی از زندانیان گردید. سعید شاهسوندی چگونه این دروغ بزرگ را به خورد مقامات جمهوری اسلامی و هیئت مرگ داد؟

۴. نقش سعید شاهسوندی با حضور و سخنرانی در زندان اوین همزمان با کشتار زندانیان سال ۱۳۶۷ چه بوده است؟

۵. سعید شاهسوندی یکی از شاهدان دادگاه ترور کاظم رجوی در سوئیس علیه مجاهدین بود. نقش او در این واقعه چه بود و چرا بعنوان شاهد شرکت داشت؟

و ده ها سئوال دیگر …

 

در همین رابطه

جناب سعید شاهسوندی، کمتر دروغ بگویید!

 

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط