19.1 C
Paris
Monday, September 16, 2024

المپیک پاریس، یکی از «موفق‌ترین» المپیک‌های تاریخ: تام کروز پرچم المپیک را به لس‌آنجلس برد

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس که به‌گونه گسترده، یکی از «موفق‌ترین» المپیک‌های تاریخ معاصر پذیرفته شده، پایان یافت و مراسم اختتامیه آن، یک‌شنبه ۱۱ اوت/اگست، در ورزشگاه «استاددو فرانس» پاریس برگزار شد.

در صحنه‌ای مشابه به فیلم «ماموریت ناممکن»، تام کروز، ستاره شناخته‌شده هالیوود، به نمایندگی از آمریکا از بام ورزشگاه استاددو فرانس، فرود آمد و در صحنه‌ای هالیوودی، پرچم المپیک را از پاریس، تحویل گرفت.

در ویدیویی که از قبل ضبط شده بود، به مانند فیلم ماموریت ناممکن، تام کروز، پرچم را از پاریس به لس‌آنجلس آمریکا، شهری که که قرار است برای سومین‌بار در تاریخ، میزبان بازی‌های المپیک باشد، انتقال داد.

بازی‌های المپیک لوس‌آنجلس در سال ۲۰۲۸ برگزار می‌شود.

خاموش کردن مشعل

لئون مارشاند، شناگر معروف فرانسوی و یکی از قهرمانان المپیک پاریس که بازی‌های پاریس را با ۵ مدال شامل ۴ مدال طلا به پایان رساند، مسئول خاموش کردن مشعل معلق پاریس و انتقال شعله آن به ورزشگاه استددو فرانس بود.

جایی که ۹۰۰۰ ورزرشکار و ۲۷۰ اجراکننده در انتظار او بودند.

چون مراسم متفاوت، جنجالی و «خیره‌کننده» افتتاحیه، مراسم اختتامیه نیز از سوی توماس ژولی برنامه‌ریزی و اجراشد.

جایی که حلقه‌های المپیک در یک رقص باله از زمین ورزشگاه به هوا برده شدند و «آلین روش» نیز درحالی که در هوا معلق بود، پیانو نواخت.

در بازی‌های المپیک پاریس، فرانسه با گرفتن ۶۴ مدال، شامل ۱۶ طلا، ۲۶ نقره و ۲۲ برونز، در جایگاه پنجم قرار گرفت.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در جریان مراسم اختتامیه، گفت که «بازی‌های المپیک۲۰۲۴ پاریس، جشنی از ورزشکاران و ورزش در بهترین حالت آن بود. نخستین المپیکی که به‌گونه کامل مطابق اصلاحات آجندای المپیکی ما اجرا شد: شهری‌تر، فراگیرتر، پایدارتر. نخستین‌بازی‌های المپیک که با برابری جنسیتی کامل.»

با بسته شدن پرونده بازی‌های المپیک پاریس، قرار است بازی‌های پارا-المپیک نیز به تعقیب آن در پاریس، آغاز شود.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط